Obsahové  celky učebných osnov

 

    Obsah učebných osnov v školskom vzdelávacom programe je rozpracovaný do 10 obsahových celkov, ktoré sú realizované v priebehu 10 mesiacov školského roka.

    Obsahové celky sa delia na témy. Jednotlivé témy sa realizujú v jednotlivých triedach v plánoch výchovno- vzdelávacej činnosti ako týždenné projekty.

 

    Obsahové celky: 

  • Môj domov
  • Čarovná jeseň
  • Žijeme zdravo
  • Zima má svoje čaro
  • Zima v prírode
  • Radujme sa, veseľme sa
  • Kniha je náš kamarát
  • Príroda sa zobudila
  • Žijeme na planéte Zem
  • Tešíme sa na leto

    Časový  priestor na uskutočnenie obsahu tém zostáva otvorený,flexibilný,dostatočne voľný s priestorom na rešpektovanie aktuálnej situácie, aktívneho vstupu detí a tvorivosti učiteliek.

 

PROFIL ABSOLVENTA

 

 Absolvent predprimárneho vzdelávania má poznatky a schopnosti, ktoré majú význam vo vzťahu k propedeutike (základom) kultúrnej, čitateľskej, matematickej a prírodovednej gramotnosti.

     Absolvent predprimárneho vzdelania je pripravený na vstup do primárneho vzdelávania v základnej škole a na ďalší aktívny život v spoločnosti.

     Profil absolventa je koncipovaný prostredníctvom kompetencií (spôsobilostí) dieťaťa (uvedených v nasledovnej tabuľke).

     Vzhľadom na vývinové špecifiká predškolského veku sú medzi kompetencie (spôsobilosti) zaradené aj psychomotorické kompetencie. Spoločenské a občianske kompetencie sú integrované do osobnostných (intrapersonálnych) a sociálnych (interpersonálnych) kompetencií.

V materskej škole sa rozvíjajú tieto kompetencie (spôsobilosti):

1. Psychomotorické kompetencie

2. Osobnostné (intrapersonálne) kompetencie

    a) Základy sebauvedomenia

    b) Základy angažovanosti

3. Sociálne (interpersonálne) kompetencie

4. Komunikatívne kompetencie

5. Kognitívne kompetencie

    a) Základy riešenia problémov

    b) Základy kritického myslenia

    c) Základy tvorivého myslenia

6. Učebné kompetencie

7. Informačné kompetencie

     Vymedzenie kompetencií (spôsobilostí) treba chápať relatívne, nakoľko v predškolskom období ide o dosahovanie základov kompetencií dieťaťa.

     Kompetencie sú spracované na základe Odporúčania Európskeho parlamentu a Rady Európskej únie z 18. decembra 2006 o kľúčových kompetenciách pre celoživotné vzdelávanie (2006/962/ES).